Thursday 17 October 2013

KPM

Hye korang! Harini nak cerita tentang tempat kerja baru aku kat Kementerian Pendidikan Malaysia, Putrajaya nehh...Untuk pengetahuan, keje nehh kontrak cuma 3 bulan jerr..Maksudnya tahun depan kenalaa apply tempat lain...Sehari dorang bayar RM100 sebab jawatan aku adalah Pekerja Sambilan Harian PSH....Tak datang kerja, takde gaji....Biasela mula-mula kerja, mughonggg jeww sebab takde kawan...Tapi dah lama-lama..Eh oklaaa..Not bad!=)



Inila bangunan KPM tempat aku keje buat sementara nehh... Tingkat doblas ye kawan-kawan..

..dan mereka tempatkan aku di sini..Bahagian Kewangan..


Inilaa ID CARD  kiteww...

So aku ditempatkan di bilik nehh...Di Bahagian Perolehan Perolehan dan Pengurusan Aset (BPPA)


Ni bukan nak saje tunjuk-tunjuk tauuu, tapi sebagai tanda kenangan bila aku abes kontrak nt huhuhu...


Kerja-kerja aku sebenarnya buat pelupusan aset untuk KPT..Tapi buat masa nehh diorang rombak balik senarai kerja sebab KPT dan KPM dah bergabung.. So sekarang nehh aku kerja aku blogwalking jewwlaa ......Eh!


Inilah workspace titeww...

Nie pemandangan dari bilik aku tingkat doblas itteww...

Suasana dalam ofis..

Tiap-tiap petang aku akan refill air penuh-penuh sebab esoknya malas nak isi air...Sebab water cooler nehh jauh dari bilik..

Nak kua kena sentiasa pakai ID card ouhhh!! Memula tak biasa sebab selalu lupa bawak...Lama-lama ok dahhh..

Toilet kat KPM...

Camwhore

Nak masuk opis kena  pakai ID card balik..

Ini lif dia....Giler laju hoiii!

Aku masuk opis nehh kul 8.30am...Balik kul 5.30 pm..Semua staff kat sini baik-baik sama macam dekat UiTM Puncak Alam...Selalunye masa balik aku singgah dulu surau untuk solat asar....Nak tengok surau dia?? Jom! Surau dia kat tingkat 1..


Ni dalam lif dia...

Sampai dah surau..

Inilah suasana dalam surau tu...Aku bawak telekung sendiri sebab taknak share...


Ada staff solat...So dia jadi model kita ehe =)


Dah lepas solat camwhore pulakkk..

Thumb print


 Kat sini mereka tak guna punchcard so tak dapatlaa nak mintak sape-sape punchcardkan...So nak tak nak kena datang awal...hehe



Ni nak turun ke bus stop..

Bus stop


Okeyhh!! Kazen dah datang amek!

Inilah kazenku Cik Nisa..Dia kerja kat MOF. So buat masa sekarang tumpang umah dia kat Bandar Nusaputra Puchong..Hari minggu baru balik kampung =)

Disebabkan aku nehh duduk dengan kazen aku si budak akaun budak akaun kan terkenal dengan sifat jimat duit maka jangan berharaplaaa nak jalan-jalan area Putrajaya itteww.. Lagiponn Alamanda Putrajaya tu takde tempat makan best macam kat Setia Alam / Shah Alam... Maka rutin harian ku adalah pergi kerja dan balik kerja sajorkkk...


Perjalanan pulang











Akhirnya sampailaaa kami di rumah sewa...Taraaaa!!

Kat sini nak makan kena masak sendiri...Kedai makan agak jauh jugaklaaa dari kawasan yang kitorang duduk sekarang nehh...Lagipon kan da cakap, aku duduk ngan budak akaun yang sangat jimat hohoho... Uhh...takpelaa...save duit untuk cari kerja baru tahun depan..Sebab tu dah takde picture makanan dalam Instagram...='(


Harap-harap tahun depan dapat kerja yang lebih stabil lagi...Susah nak cari kerja sekarang nie kan?? Semoga Allah permudahkan segalanya...Amiinnnn....


*Rasa nak makan Fish N Chips Tony Roma's sekarang nehhh...Wuwuwuwwu:'(

6 comments:

  1. Not bad tempat keje. Surau cantik..
    Masyuk pulak tu hehe
    InsyaAllah, semoga diberkati dan murah rezeki. Amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinnn...harap2 begitu juga...Btw congrats Ayu! Da dapat keje best yeayyy!..Tumpang hepi! ;)

      Delete
  2. hepppiiiiii tuk cik siti walaupun kontrak xpe la kan dr xwat pape...tahniah!!!!!!!!!!! suke2...aku dulu gaji hari rm36.02 je sob...sob...sob...dan sampai skrg aku tak paham kenapa perlu ada 2sen kat belakang tu. keje elok2 tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqqqqqq cik N! aku pon penah merasa gaji 36 ittew ms kt MDKS...tu arr..kumpul duit...nt leh cr kje len...;)

      Delete
  3. oooo ekje bw jerk yer? repot. ha3

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA...janganlaaa report...*klu uitm ada kosong gtau ehh;)

      Delete